2012. december 22., szombat

Kedves Olvasók!


Ez az év kicsit gyengébb volt a fogyás és a súlymegtartás történetek szempontjából, sajnos. Tárgyalásban voltam pár hölggyel fogyás és súlymegtartás történetek ügyében, de sajnos csak egy fogyás és egy súlymegtartás történetet tudtam hozni nektek, a többi ígéret szinten maradt és vagy késik, vagy az illető már nem is válaszol a levelemre. Továbbá egy történetet kénytelen voltam levenni, mert az bizony egy negatív, nem követendő példa, ami eredetileg jól indult, de sajnos nem vált be. A jövő évben is igyekszem majd jó példát hozni nektek, ami erőt és útmutatást ad a fogyáshoz. 

Hamarosan ismét zárunk egy évet és az a pár nap ami még az Óévből hátra van, elég kemény megpróbáltatás elé állítja az embert. Ilyenkor hajlamosak vagyunk kétszer, háromszor annyi ételt elkészíteni mint amennyit máskor szoktunk és talán nem tévedek, ha azt mondom, hogy hajlamosak vagyunk többet enni mint amennyit kellene.

Gondoljátok át alaposan, mert nem érdemes pár nap alatt pár kilót magunkra szedni pont azért, mert nem tudunk ellenállni a finomságoknak, aztán fogjunk a fejünket, hogy amit pár hónap alatt leadtunk, az pár nap alatt ismét feljött.

Én ezennel kívánok mindenkinek  Boldog Karácsonyt és sikerekben gazdag Új Évet!

2012. szeptember 15., szombat

Bambi a súlymegtartásról


Biztos van olyan, aki még emblészik Bambira, és van olyan is, aki személyesen ismeri, esetleg példaképe. Nekem mindig példakép marad, mert nekem ő egy pezsgőtabletta!!!! 25 kilót fogyott és most félmaratonokat fut. Eszméletlen!

Bambi történtetét itt olvashattátok

"Miután elértem a súlyomat, reggelire már nem mindig ettem abonettet vagy pufirizst, hanem általában teljes kiörlésü kenyeret, tönkölykenyeret veszek, nagyon ritkán eszek csak fehér kenyeret, kiflit, zsemlét. Ha anyáéknál vagyok Magyarországon, akkor néha a slimm kenyeret veszem és azt is szoktam enni reggelire. Tízórai még mindig vagy tejeskávé, vagy gyümölcs, joghurt, mikor mi. Ebéd legtöbbször valami lightos, csirke-pulykahusiból, de ha nincs kedvem nagyon ilyenekhez, akkor eszek krumplis tésztát is, paprikáskrumplit vagy hasonló fogásokat, csak kevesebbet. Uzsonna megint tejeskávé, joghurt, gyümölcs, mikor mi. Nyáron néha fagyi, ha valamerre csatangoltunk. Vacsora még mindig sokszor virsli, felvágott zöldségekkel, sajtok, néha túró kis diétás lekvárral, nagy ritkán fehérjeshake. 

Sütni (ha nagy ritkán sütök :) ) tönkölyliszttel sütök, a csökkentett szénhidráttartalmú dolgokkal is vigyázni kell!!! Tésztát vagy teljes kiörlésüt veszünk, vagy Dia Wellnessest. Rizs helyett a legtöbbször bulgurt eszünk, Benny is nagyon szereti. A kávémat steviával édesítem, egy pötyivel, de vannak olyan kávézók, ahol megiszom a tejeskávét cukor és édesítö nélkül is már. :)



Édességet szoktam enni, néha még most is hajlamos vagyok túlzásba esni, azt hiszem, hogy ezt sosem fogom kinöni. :) Van olyan hetem, mikor sok édességet eszek, ami általában csoki formájában nyilvánul meg, de van, mikor hetekig alig eszek. Változó. A süti + a fagyi csak ritkábban csúszik be, a csoki a gyengém még mindig vagy a nápolyi. Tudom, hogy nem sokat jelent, de már van a mannernak teljes kiörlésü nápolyija is, azt szoktam venni. :)))


Sportolok, ami 90 %-ban a futást jelenti, néha ráveszem magam az otthoni ugrabugrának, de az valahogy nem megy olyan jól. Még mindig a futás az, ami kikapcsol, feltölt, úgyhogy amikor csak tehetem, futócipöt húzok. :) Amíg jóidö van, azért még a bringázás is hozzájön, tavasz óta azzal is sokat vagyunk úton. Átlagban heti 3-4szer megpróbálok futni és bringázni is olyan 2-3-szor.


Bennyvel szinte minden délután úton vagyunk, ha nem dolgozok éppen, akkor legtöbbször átsétálunk a közeli parkba, ahol kedvére futkározhat. A délutáni programokat szinte mindig gyalog tesszük, autóval ritkán járunk, ha szép az idö. Most már ö is egyre többet jön a lépcsöházban gyalog a második emeletre és lefele is szivesebben mellözi a liftet, amit én nem is bánok. :)

Ha ünnepi étkezés van, akkor általában mindent megkóstolok, és ha nagyon szeretem az adott ételt, akkor nem foglalkozok azzal, hogy vajon mennyi kalória van benne. Ha valamit megkívánok, akkor megeszem, majd a továbbiakban megint figyelek és mozgok eleget. De egyszer élünk és nem tudnék úgy ülni egy vendégségben vagy akár egy ünnepi ebéden, vacsorán, hogy csak salátát rágcsálok. :D Annál jobban szeretek enni. ;)
Annyira figyelek a legtöbbször, hogy pl. a húslevest tészta nélkül eszem a legtöbbször, a rántott húshoz csak kevés krumplit eszek vagy néha nem is szedek belöle, hanem uborkasalival, paradicsomsalival eszem öket.

A súlyomat olyan 65 kg környékén tartom, néha letornázom 63-ig, néha picit elszalad a ló, akkor olyan 67 kg. Egyszer volt 69, akkor már tényleg megijedtem és beszigorítottam. Ùgy érzem, hogy a 65 kg környéke az, amire a szervezetem is beállt, és ha nagyon belegondolok, az volt nekem is annak idején az álomsúlyom. Az már kényelmes 38-as, M-es méret. ;) :)

Én azt mondom, hogy lefogyni könnyebb, mint megtartani a súlyt. Az ember hajlamos lazábbra venni a napokat, jobban elsumákolni a mozgást. Ha egyszer lefogysz, MINDIG figyelned kell azután, mert a kilók alattomosak és csendben kúsznak felfelé. Mindig észnél kell lenni, vagy legalábbis idöben kapcsolni.

Akik még most tartanak az álomsúlyuk felé, azoknak azt üzenem, hogy meg lehet csinálni és mindenki meg is tudja csinálni, csak kellöen kell akarni és kitartani!!! Nem feladni, még akkor sem, ha éppen nem mozdul a mérleg!! Minden módszer hatásos, ha hiszünk magunkban! Lemondással jár, de valamit valamiért! ;) A befektetett munka mindig meghozza a gyümölcsét, csak türelem, kitartás és akaraterö kell hozzá! :)

Akik pedig súlyt próbálnak tartani, tudniuk kell, hogy nem könnyü. Nem szabad elfelejteni, hogy honnan értek oda, ahol most vannak. Hatásos néha kirakni egy elrettentö fotót a hütöre, hogy azt az állapotot semmi esetre sem akarjuk visszakapni!! :)

Viszont szerintem az is fontos, hogy súlytartó idöszakba már igenis bele kell férnie egy-egy vendégségnek, egy - egy finom falatnak, sütinek, rántott husinak, mekinek, bárminek!! Ha megkivánsz valamit, EDD MEG!!! Persze ne minden nap csokit, de néha miért ne?!?!? én az elmúlt hónapokban több ismerőst veszítettem el fiatalon, még mindig alig hiszem el…. pont ezért élvezni kell az életet, mert sosem tudjuk, hogy mennyi időnk van hátra….   és még most is ez a kedvenc idézetem Paulo Coelhotól:  
"álmodj, amit csak akarsz,
menj, ahova szeretnél,
légy az, aki szeretnél
mert csak egy életed van,
és csak egy lehetőséged,
hogy olyan dolgokat csinálj, amit szeretnél!"
menj, ahova szeretnél,
légy az, aki szeretnél
mert csak egy életed van,
és csak egy lehetőséged,
hogy olyan dolgokat csinálj, amit szeretnél!""

2012. június 14., csütörtök

Roza új képe - 22 kiló fogyás után

Roza volt olyan kedves és küldött nekünk egy új képet.  Remélem az ő példája erőt ad majd nektek ahhoz, hogy véghez vigyétek azt, amit elterveztetek. Az ő történetét itt olvashatjátok.


2012. április 30., hétfő

Kedves fogyisok

Új gyűjtőblog indult, Bloggerek Világa névvel.

 Három csoport létezik:


  • Fogyis Blogok,
  • Gasztro Blogok,
  • Személyes Blogok - ide belefér majdnem bármi

Ha szeretnéd megjelentetni a blogod, akkor kérlek küld el a következő adatokat a martinelli9 kukac live pont com email címre: 
  • Blog cím, 
  • Blog URL, 
  • kategória
Mindenkit szeretettel várok. 

2012. április 14., szombat

Roza története – aki 56 évesen, cukorbetegséggel küzdve is 20 kilót fogyott


Ma ismét egy példaértékű történetet osztok meg veletek. Roza, egy 56 éve, cukorbeteg nagymama története, aki megmutatta, hogy minden betegsége ellenére is le tud fogyni az egészsége érdekében. Ez ismét egy példa arra, hogy mindent lehet, csak akarni kell és persze ésszel csinálni. Minden elismerésem, fantasztikus akaraterővel rendelkezik és szerintem mindannyian példát vehetünk róla, tanulhatunk tőle. Íme a története:


"Gyerekkoromban az egyszerű falusi emberek egyszerű és tápláló ételeit fogyasztottam. Amolyan „duci” kislány voltam. A családomban nem volt senki, aki túlsúllyal küszködött volna. Itt nem arra gondolok, hogy idős korukra némely nagynénéim inkább kövérek voltak, hanem a normál életkorra. Akkor mindenki „ledolgozta” szó szerint az elfogyasztott kalóriát: állatok, kert, mezőgazdasági munka a termelőszövetkezetben. Jó egészségnek örvendtem, jó étvágyam volt, így különösebben senki nem foglalkozott a súlyommal. Mintegy 50 évvel ezelőtt egy picurka faluban ez egyáltalán nem volt szokás:) Gyakran ettünk tésztát, zsíros húsokat. Főzeléket csak szezonban. Egyszer fehérje allergiám lett, hosszú ideig el voltam tiltva a húsoktól, a tojástól. De nem is hiányzott. A mai napig sem vagyok nagy húsevő.

2012. április 11., szerda

Top 10 fogyókúrás baki

    • Gyors eredményt ígérő fogyasztó tabletták, étvágycsökkentők fogyasztása – Ez rövid távú eredményt biztosít (legjobb esetben), de az is lehet, hogy káros az egészségre. Ezek fogyasztása helyett jobb megtanulni rendesen étkezni és egy életre lefogyni, aztán pedig megtartani az elért súlyt.
    • Alakformáló edzések (hasizom, farizom stb.) amikor 20 – 30 kg súlyfölösleget kell leadni – Alakformálás akkor szükséges és hatásos, ha a súlyfölösleg nagy része már le van dolgozva. Vastag zsírpárna alatt kitapintani sem lehet az izmokat, nem beszélve arról, hogy ezek az edzésekkel  zsírt égetni nem lehet.  20 – 30 kiló fogyásnál kemény zsírégetésre van szükség, az alakformálásnak semmi értelme (egyelőre). 
    • Végigcsinálni egy 50 – 60 perces tornavideót, felületesen – Ez csak akkor hatásos, ha tényleg becsületesen csinálod és tényleg arra van szükséged, amit a videó kínál. Ha végig hadonászol fél gőzzel, akkor saját magad csapod be, ugyanis nem ér semmit. 
    • Sacc/kb. kalóriaszámítás – Kalóriát számítani mérleggel és táblázattal lehet. Megsaccolni az adag súlyát, megnézni az interneten, hogy egy adag valami hány kalória annyit jelent, hogy saját magad csapod be. Annak az ételnek, amit nem te főztél képtelenség kiszámolni a kalória vagy szénhidrát értékét (kivétel az, ami előre csomagolt és rá van írva).
    • Féladagok fogyasztása azokból az ételekből, amit eddig ettél – A fogyáshoz és a későbbi súlymegtartáshoz teljes életmódváltás szükséges, amihez hozzá tartozik az étrend megreformálása is. Magyarul: nagyon sok ételt, élelmiszert nem lehet fogyasztani, ha eredményt akarsz elérni.
    • Gyümölcsfogyasztás bármilyen mennyiségben – A gyümölcs nagyon egészséges, de nem lehet büntetlenül fogyasztani bármennyit bármikor bármiből. Éhgyomorra, inkább reggel tanácsos fogyasztani és a kalória tartalmuk mellett figyelembe kell venni a cukortartalmukat is. Az aszalt gyümölcsök cukrosak, azokat kerülni kell, vagy müzlihez kisebb mennyiségben fogyasztani. "Cukortartalmuk szerint a gyümölcsök a következőképpen jönnek sorba (visszafelé 18%-tól 10%-ig): szőlő, cseresznye, szilva, ananász, körte, nektarin, kivi, cukordinnye, sárgabarack. Ezekből a gyümölcsökből csak keveset együnk, mert a fölösleges gyümölcscukrot a szervezet nem tudja raktározni, és ha éppen nem végzünk energiaigényes tevékenységet, akkor zsírrá alakul. A banán még ennél is több szénhidrátot tartalmaz (24%), de ennek formája az érettségétől függ. A következő gyümölcsök cukortartalma 10% és 5% között alakul ebben a sorrendben: mandarin, őszibarack, narancs, földieper, alma, görögdinnye (csak mértékkel!) és málna. Ezekből többet ehetünk, de persze nem korlátlanul, napi fél kilónál semmiképp sem többet. Gyümölcsleveket folyadékfogyasztás céljából ne vegyünk, mivel – gyümölcstartalomtól függetlenül – magas a kalóriatartalmuk. Ugyanannyi cukor (literenként kb. 100g, azaz 400 kcal) van a 100%-os rostos gyümölcslében és a 15%-os szűrt lében is! A rostos gyümölcsleveket – a gyümölcsökhöz hasonlóan – éhgyomorra (reggel, ill. evés előtt legalább fél órával) érdemes fogyasztani, hogy élettani hatásukat leginkább kifejthessék." Forrás
    • Natúr Túró Rudi fogyasztása (mert azt hisszük, hogy egészséges és diétás is) – Itt az összetétele: Zsírszegény tehéntúró 42%, kakaós étbevonómassza 36% (cukor, hidrogénezett növényi zsír, kakaópor, emulgeálószer: E322, természetazonos vaníliaaroma), cukor, vaj, módosított kukoricakeményítő: E1412, természetes citromaroma, tartósítószer: E202 kálium-szorbát. A Túró Rudi összetevői közül a legaggályosabb a bevonat, mely nem valódi csokoládé, hanem kakaós étbevonómassza, amely hidrogénezett növényi zsírból készült. Ez ún. transz-zsírsavat tartalmaz, melyet a kutatások összefüggésbe hoztak szívbetegségekkel, cukorbetegséggel, elhízással és számos egyéb megbetegedéssel. A csomagoláson szereplő adatok alapján az 51 grammos Túró Rudi mintegy 18 gramm étbevonómasszát tartalmazhat, ebben jó néhány gramm transz-zsírsav lehet. E322 – Lecitin, E 1412 – Dikeményítő-foszfát – Egyéb elnevezése: kémiailag módosított keményítő, E202 – kálium-szorbát, egy tartósítószer, a szorbinsav sója.  Forrás. Kell nekünk ez a sok vegyszer? Nem az lenne a  lényeg, hogy kitisztítsuk a szervezetünket?
    • Cappuccino fogyasztása napi rendszerességgel és besorolása, mint étkezés – Aki szigorúan megszabott és kiszámolt kalóriás étrendet követ, annak ez kb.  50 – 70 fölöslegesen elfogyasztott üres kalória.  Ez annyit jelent, hogy pillanatnyilag valamennyire megemeli a cukorszintedet, de nem táplál. Nincs benne vitamin, nincs benne ásványi anyag, gyakorlatilag  tök fölösleges, mert semmit nem nyújt abból amire a szervezetnek szüksége van. Ha már kávéról van szó, akkor ajánlatos a babkávét fogyasztani édesítővel, ha nem megy anélkül (habár én nagyon édesítő ellenes vagyok). A babkávé gyorsítja az anyagcserét, de csak azoknál, akik nem még nem rendszeres kávéfogyasztók. A rendszeres kávéfogyasztóknál már nincs hatása.
    • Dresszinggel és krutonnal nyakonöntött saláták fogyasztása – A saláta egészséges és szükséges, de ez így már nem diétás.
    • Vakon követni egy elvet vagy egy tervet – Nem vagyunk egyformák, nem minden terv válik be mindenkinek. Ha jó a terv és becsületesen csinálod, akkor előbb – utóbb az eredménynek meg kell mutatkoznia. Ha még sincs eredmény, akkor ott valami gond van: vagy a terv nem jó, vagy betegség miatt nem fogysz, vagy nem csinálod becsületesen stb. Ilyen esetben érdemes elgondolkodni azon, hogy hol a hiba és változtatni.

    2012. április 2., hétfő

    Szavazz a legjobb mozgás és életmód blora

    A szavazás elkezdődött, ITT lehet szavazni, az oldalsávban megjelenő blogokra.

    Az "Utazás a fogyás és a hízás között" blog is szerepel a listán. 

    Amennyiben rá szavazol, kérlek hagyj ennél a bejegyzésnél egy hozzászólást, amiben tudatod velem, hogy az "Utazás a fogyás és a hízás között" blogra szavaztál. (Előre is köszönöm).

    Ha az "Utazás a fogyás és a hízás között" blog nyer, akkor a nyereményt kisorsolom. 

    Minden "Utazás a fogyás és a hízás között" blogra szavazó olvasó részt vesz a sorsoláson.

    Nyeremények:
    Zsűri által legjobbnak ítélt blog:
    5 alkalmas bérlet, ami beváltható itt VAGY egy másfél órás személyes konzultáció, melynek keretében tartunk egy állapotfelmérést, megnézzük, hogy minden rendben van-e a gerinceddel és tippeket adok arra, hogy milyen gyakorlatokat, sportot érdemes végezned.
    Közönségdíj:
    5 alkalmas bérlet VAGY másfél órás konzultáció VAGY könyvjutalom
    A nevezők között is nyereményt sorsolunk ki, ezért érdemes minél több blogot benevezni, mert annyiszor kerül bele a neved a kalapba, ahány blogot szabályszerűen neveztél
    nyeremény: 5 alkalmas bérlet VAGY másfél órás konzultáció VAGY könyvjutalom
    Természetesen a nyertesek határozhatják meg, hogy ezek közül mit választanak.

    2012. március 18., vasárnap

    Szavazz a legjobb mozgás- és életmódblogokra!

    Beneveztem a blogot egy mozgás és életmód blogbersenyre. Április 1 és 8 között  szavazás indul.

    Ha tetszik a blogom és úgy gondolod, hogy hasznos is, akkor kérlek szavazz rá. 

    Ha megnyerem a nyereményt akkor kisorsolom a szavazók között.