2011. augusztus 16., kedd

Fogyókúrázók réme – a mozgás – 1 rész

„Á, én inkább kevesebbet eszek és úgy fogok fogyni. Nekem a mozgás nem megy, nincs se időm, se pénzem ilyesmire.”
Ismerős? Nekem igen. Nagyon sokan így gondolkodnak (én is köztük voltam) és mozgás, sportolás nélkül akarnak fogyni.

Megkérdeztem a Fogyi - Kondi blogom olvasóit erről a témáról. Az alábbi képen látható a szavazás eddigi állása:



Biztos mozgás nélkül is le lehet fogyni, DE!!! Igen, mindig van egy DE!
Szakemberek mondják, hogy az egészséges élet része a mozgás, és azt is, hogy fogyni csökkentett kalóriabevitellel és mozgással kell! A szakemberek továbbá azt is mondják, hogy a mozgás ne csak a fogyás miatt kell, hanem az egészség megőrzéséért is!

Elcsépelt szöveg, lerágott csont … DE, és megint itt a DE! 

Felvázolok neked két forgatókönyvet.
  1. Mozgás nélkül akarsz fogyni, mert ugye neked nem megy a mozgás, nincs pénzed meg időd rá. Beállsz napi 1200 kcal-ra, vagy még ennél is kevesebbre. Ennek következménye: állandóan éhes leszel, a szervezet nem kapja meg a szükséges kalóriamennyiséget, felborul az anyagcseréd, először fogysz, aztán a szervezet beáll takarékos üzemmódba és elkezd raktározni, te meg azon kapod magad, hogy alig eszel valamit és mégis hízol. Ilyenkor szokták mondani, hogy „én még a levegőtől is hízok”. Nem beszélve arról, hogy huzamosabb ideig ezt a csökkentett kalóriabevitelt nem lehet tartani, és nagy a valószínűsége annak, hogy elkezdesz csipegetni, lecsúszik egy szelet kenyér, egy pár kocka csoki, egy t*ró r*di, meg ki tudja mik, vagy épp nem tudod megállni és jól belakmározol. Aztán a mérleg azt mondja, hogy nem fogytál, sőt, lehet, hogy híztál. Te felháborodsz, mert egész hónapban koplaltál, mégsem fogytál. Ezen kívül állandóan fáradt vagy, itt fáj, ott fáj, nincs erőd, nincs kedved, állandóan csak az evésen jár az eszed, vívódsz magadban stb. Titokban irigyled azokat, akik lefogytak, szomorú vagy azért, mert nálad nincs eredmény. Megvigasztalod magad egy időre, de aztán ismét lever a sikertelenség és ez így megy egyik végletből a másikba, miközben a mérleg nem akar eredményt mutatni.
  2. Ráveszed magad a napi mozgásra. Lassan hozzászoktatod magad testileg és lelkileg a rendszeres mozgáshoz és folyamatosan növeled a terhelést. Megengedsz magadnak egy kicsivel több kaját, amit a mozgással ledolgozol. Ez egyben azt is jelenti, hogy megadod a szervezetednek a szükséges kalóriát, vitaminokat, ásványi anyagokat és mindazt, amire a szervezetnek szüksége van. A mozgás felpörgeti a szervezet működését, beindítja a fogyást, karban tartja az izmaidat stb. Tele leszel energiával, ami most így első látásra hihetetlen, de igaz (tapasztalatból beszélek). Büszkeség fog eltölteni azért, mert elérted azt, ami eddig lehetetlennek tűnt. Bezsebeled a dicséreteket azoktól, akik még mindig az első forgatókönyv szerint szeretnének fogyni és azoktól is, akik nem fogyókúráznak, de nem is mozognak rendszeresen. Egy idő után látni fogod, hogy fogytál és feszesebb is vagy, nem kell a rezgő testrészektől tartani, ugyanis ezek kezdenek eltűnni, helyette kapsz egy olyan testet, amit jó nézni a tükörben, és amiben boldogan és elégedetten élhetsz. Előszedheted a kihízott ruháidat, nem kell újat venni.
Melyiket választanád?

4 megjegyzés:

  1. Én is!
    Tehát eddig 2 - 0 a mozgás javára!

    VálaszTörlés
  2. Én is elhatároztam, hogy a fájdalmaim ellenére is elkezdek valami laza tornát. Csinálom, ameddig bírom. Az is több, a semminél!

    VálaszTörlés
  3. Roza, ennek nagyon örülök, mert a mozgás egészséges. Betegeknek is megvan a kíméletes mozgásforma, csak csinálni kell. Én tanú voltam, amikor a szívbetegeknek mondta a tornatanárnő, aki a korházba volt alkalmazva.

    VálaszTörlés