2011. augusztus 29., hétfő

Erika története, aki háromszor is 25 - 30 kilót fogyott

Erikát is véletlenül ismertem meg. Amikor megláttam a blogját, azonnal elkezdtem olvasni. Az már az első képről látszott, hogy elérte a célját, hisz nagyon csinos hölgyemény, de amikor kiderült, hogy három gyerek édesanyja, azonnal megkerestem és megkértem ossza meg velünk történetét.


"Gyerekkoromban mindig duci kislány voltam :( Evési problémáim nem voltak, vagyis mindig szerettem enni. Nálunk ez mindig fő téma volt, „egyél mert az jó”, most is olyan vagyok, megmaradt ez a szokásom: főzök, etettek, szeretünk jókat enni. Szeretem látni, hogy jó ízűen esznek amit jó szívvel készítek. Próbálok egészségesebben főzni. Nem vagyunk válogatósak, szinte mindent szeretünk. Sajnos sportolásra nem volt lehetőségem, szüleim annak idején nem tartották fontosnak, amit nagyon bánok. De most anyukaként nagyon-nagyon fontosnak tartom és igyekszem, hogy a gyerekeim sokat mozogjanak.


20 éves, 60 kiló voltam, amikor először terhes lettem, és 33 kilót híztam. 10 hónappal a szülés után lement 36 kg, semmit nem csináltam, magától ment le. Másodszor nehezen lettem terhes, a sok kezelés miatt 10 kg-ot híztam mire teherbe estem és 28 kg-ot híztam a terhesség alatt, pedig megfogadtam, hogy most tuti nem leszek olyan kövér, hát kövérebb lettem. Igaz nem tagadtam soha, hogy ettem ahogy nem jólesett, kettő helyett is. Harmadszor 62 kg-osan lettem terhes, itt is több mint 30 kg-ot híztam, 95 kg után már nem is álltam mérlegre, nem voltam kíváncsi, hogy mennyit mutat, mert tudtam nem az a fontos. Örültem mert amikor hazajöttünk a kórházból 82 kg voltam, de nem tartott sokáig az örömöm, mert szoptatás alatt jöttek szépen fel a kilók, mire 6 hetes kontrollra mentem megint 91 kg voltam. Mondtam az orvosomnak, hogy szinte csak leveseken élek, hogy legyen tejem és mégis hízok. Az orvos azt mondta, ez ezzel jár, mert a hormon háztartás felborul, majd, ha nem szoptatok akkor lefogyok. Ez azért volt fontos leírnom mert a fogyimat levesekkel kezdtem és csak úgy pörögtek lefelé a kilók.

A fogyás 2010. január 1. kezdtem pontosan 90 kg-mal. Sokáig szoptattam, de január 1-jén eldöntöttem elég volt. ,Nem bírtam tovább cipelni a 30 kg-ot magamon. Nem bírtam járni, nem tudtam följönni a harmadik emeletre, lihegtem, mindig kellet segítség, nem bírtam magamat és a pici cseppemet, aki akkor már 10 kiló lehetett. Meg van két nagyobb gyerekem is, ők is nagyon igényelték még hogy foglalkozzak velük. Meg is próbáltam, óriási testemmel elmentem korcsolyázni meg biciklizni, de volt sok minden amire nem voltam képes. Érzem, hogy azért volt nekem akkora akaraterőm, hogy ezt végig csináljam, hogy ne legyek azon anyukák egyike aki ül a padon és csak nézi ahogy a gyerekei játszanak. Én velük együtt szerettem volna játszani de ez ekkora testtel lehetetlen, nem mászhatsz a gyereked után a mászókára, nem tudsz szaladgálni utánuk stb. És persze nem utolsó sorban az öltözködés :( Nem is akartam berendezkedni erre a súlyra, nehéz volt vásárolni. Pici S-es, M-es méretű cucc rengeteg van de ekkorák, mint én, nem nagyon akadtak. Óriásinak láttam magam, de jól láttam, az is voltam.

Mivel ezt én előre elterveztem, nem volt kérdéses a mozgás meg az egészséges ételek, mert fontos volt számomra, hogy tartós legyen és ez csak így megy. Szerettem volna persze én is gyorsan fogyni, de mikor jobban bele gondoltam akkor az okosabb megoldást választottam. Sokan valami csodát várnak tőlem, hogy én majd megmondom, de nincs csoda.

Az elején levesekkel kezdtem, mert még szoptattam. Volt tejem, laktató volt a leves és kevés kalóriás. Persze sok gyümölcsöt és húst is ettem. Így is pörögtek lefele a kilók, első héten −4 kg-ot fogytam. Mikor már nem szoptattam akkor jött a bekeményítés. Az elején nem fogyasztottam kenyeret, vagy csak nagyon ritkán, nem akartam nagyon drasztikusan megvonni magamtól a kenyeret, tésztát, krumplit, rizst. Ettem de csak keveset, pl. tésztát, rizst 10 dkg -ot, azt is ebédre és uzsonnára ugyan azt, mint ebédre. A vacsora saláta volt, esetleg hús zöldséggel vagy, ha későn uzsonnáztam, akkor már nem vacsoráztam.
Ettem mindent csak mértékkel.

Sokan kérdezték, hogy bírom, hogy nem bűnözök? Sehogy. Sokszor volt, hogy tele ettem magam csokival, vagy valami finomsággal, de másnap megint folytattam amit addig. Ebben rejlik szerintem a lényeg: nem baj ha 1-2 nap zabálósabb nap, ha utána vissza régi kerékvágásba, másnap pedig legyen több gyümölcs, több zöldség és már kompenzálva is van a zabálós nap. Szóval semmi titok nincs, nem győzöm mondani, semmi mást nem csináltam csak rengeteg gyümölcsöt, zöldséget, húst és kevésebb tésztát, rizst, krumplit ettem. Rengetek zöldség létezik, nagyon sokféleképp lehet variálni, hogy ne legyen unalmas. Sokan azt hiszik, hogy sanyargattam magam. Nem mondom, hogy nem voltam éhes soha. Sokszor éhes voltam, de olyankor beindult a fantáziám és csináltam egy zöldséges, gyümölcsös, szépen feldíszített tálat és megettem.

Adtam időt magamnak, több mint 1 évet, és ez több szempontból is hálás dolog: az első a bőröm, igaz nem olyan mit 16 évesen, de nem lóg sehol, aminek nagyon örülök, a másik, hogy azért most már bátrabban merek enni több mindent. Nem szeretem a divat diétákat, nem szeretem az édesítős ételeket, édesítős édességeket. Az okosok azt mondják nem árt. Hát… nem tudom, inkább egy házi bukta, amibe tudom mi van, mint egy ch csökkentet, édesítős süti, csupa mű dolognak tartóm, és nem sokkal kevesebb a kcal-ja. Igaz az, hogy ehetsz mindent, csak mértékkel, így sokkal lassabb a fogyás, de tartósabb. Nem kell 3 hónap alatt 30 kilót fogyni, mert gyors fogyásnak gyors vissza hízás a vége.

A sportot nagyon szeretem, vagyis szeretném. Sportolni 82-83 kg körül kezdtem. Egyszer elmentem futni 90 kg -val és azt hittem meghalok, rossz ötlet volt. Kardiózni kezdtem, a kedvencem, szerintem az a leghatásosabb. Először csak óvatosan, 10-15 perceket végeztem futópadon, hegynek föl, legkisebb fokozaton az eliptikuson, aztán szépen lassan emeltem a fokozaton is és az időn is. Nekem ez a mozgás forma jön be a legjobban. Az otthoni tornák? Hát nekem az nem jó, több okból sem. Van 3 gyerekem, ha nekiállok tornázni akkor oda jönnek rögtön, ami nem lenne baj, de akkor nem a tornára koncentrálok, hanem 3 felé figyelek. Ha teremben voltam 2 órát kikapcsoltam, csak a tornára figyeltem és magamra, 2 óra feltöltődés ami nagyon jó.

Idő :))) csak mosolygok, mikor azt mondják, hogy ez kifogás. Aki ezt mondja annak nincs 3 gyereke, hatalmas háztartása mert ez a legnehezebb rész. Szerencsém, hogy a férjem vállalkozó és néha úgy tudtuk osztani az időt, hogy eljárhattam edzeni. Nagyon nehéz, akinek van segítsége valószínű könnyebb, de nekem nincs. Most járok futni, nagyon jól esik, amit soha nem gondoltam volna. Mondjuk 2-3 kg súlyfelesleggel már egyszerű, de attól függetlenül nagyon hiányzik a terem, amint lehetőségem lesz, ott leszek.

Első sorban az anyukáknak üzennék, de másoknak is. Sokszor hallottam (gondolom nem csak én), hogy: „Szültél, mit akarsz? Megasszonyosodtál.” Főleg én 3 gyereket szültem. Az, hogy meghíztál terhesség alatt az nem azt jelenti, hogy így kell maradni, sőt. Én igen kettő helyett ettem, de úgy voltam vele hogy én lefogyhatok akármikor. Akár hányszor mondtam, hogy leszek én még olyan mint lánykoromban, sokan legyintettek de akkor is megmutattam, hogy igen is meglehet csinálni csak nagyon akarni kell.

Szóval ha szülés után súlyfeleslegünk van, abba nem kell belenyugodni, eldöntöd, hogy akarod és ettől a szándékomtól senki sem tántoríthat el. Csak annyit mondanék, én soha nem másért, hanem magamért és főleg a családomért csináltam, hogy egészséges csinos és fitt anyukájuk legyek. Sokan kérdezik, hogy fogytam le? Azt hiszik sokat kínoztam magam, vagy szedtem valamit, és mikor elmondom, hogy csak kevesebbet ettem, inkább sok zöldséget, gyümölcsöt, hús és sokat mozogtam, akkor csodálkoznak.

Nem volt könnyű, de mindig az lebegett a szemem előtt, hogy nemsokára csinos leszek. És hittem abban, hogy menni fog és szépen lassan elérem a célom!!! Türelem és sok kitartás kell. Sokan itt buknak el, mert sokszor volt olyan hogy nem mozdult a mérleg, de ilyenkor nem szabad feladni.

És ami a legfontosabb, ezen csak te tudsz változtatni, olvashatsz rengeteg cikket, könyveket, más nem teszi meg helyetted, magadért vágj bele."
Erika, első sorban köszönöm szépen, hogy időt szakítottál a sztori megírására. Másodsorban pedig gratulálok az eredményhez. Nagyon ügyes voltál, hogy minden terhesség után visszanyerted a súlyod. Ezzel bebizonyítottad, hogy igenis lehetséges, ez nem csak álom.

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a türelmedet ☺

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok Erika, Te is egy példakép lehetsz rengeteg anyukának ahhoz, hogy igenis meg lehet csinálni, csak akarni kell!!!!!! Bambi

    VálaszTörlés
  3. Erika!
    Egy példakép vagy számomra is!Igenis elhatározással és akarattal elérhetjük céljainkat!
    Nem koplalni kell, hanem odafigyelni, és életmódot váltani!
    Köszönöm, hogy megosztottad velünk történeted, és szívből gratulálok az eredményeidért!!!

    VálaszTörlés