2011. július 25., hétfő

A legfontosabb lépés – Légy őszinte önmagaddal!

Ezzel a bejegyzéssel mélyre fogok nyúlni az érzelmekben, kellemetlen lesz, de enélkül lehetetlen és értelmetlen nekifogni bárminek.
A második lépésben említettem, hogy készíts fényképeket magadról. Nos ennek van egy másik célja is, azon kívül, amit abban a bejegyzésben írtam, éspedig az, hogy lásd is azt, ami a képen van.
A blogcím alatt található Dusika, az egyik kedves blogtársunk mondása, amit engedelmével felhasználtam, mert nagyon fején találta vele a szöget:
„Az embernek sokszor kell szembenéznie önmagával, bele kell nézni a tükörbe és ami valós, azt bizony el kell ismerni…, mert addig amíg becsukott szemmel állunk a tükör előtt, addig nem tudunk változtatni…” Igen, ez az utolsó betűig igaz. Tehát nézd meg jól a képeket és tedd ezt nyitott szemmel.
Az első reakciód a rémület és a megbotránkozás lesz. Azután jön az elkeseredés. Ez természetes, én is így jártam, sőt, két óráig szólni sem tudtam, mert egyáltalán nem tetszett az, ami a képről visszaköszöntött rám. A következő reakció (valószínűleg) a valóság kiszépítése. Ilyenkor jönnek azok a gondolatok, hogy: azért nem én vagyok a legkövérebb, mert X vagy Y sokkal kövérebb nálam, de legalább formásan telt vagyok, rajtam legalább van mit fogni, jó a kisugárzásom, büszke vagyok a hajamra, a családomra, a szép gyerekeimre, boldog házasságban élek, lehet valaki karcsú ha boldogtalan stb. Ezek nagyon szép dolgok és nem szabad őket szem elől téveszteni. Minden nap emlékezz ezekre a dolgokra, és igenis légy büszke rájuk DE! És itt jön a DE! Ne próbáld magad ezzel vigasztalni! Ez egy természetes reakció, egy fajta ösztönös önvédelem, ezzel próbáljuk egyensúlyozni azt, ami hiányzik. Ne tedd. Miért? Azért, mert ha te fogyni akarsz, akkor azt jelenti, hogy nem vagy megelégedve az alakoddal, vagy kénytelen vagy fogyni az egészséged miatt. Ha te megvigasztalod magad azokkal a dolgokkal, amiket felsoroltam és ahhoz hasonlókkal, akkor nem fogsz haladni, mert aki elégedett, az nem fog változtatni. Miért is tenné, hisz neki jó úgy, ahogy van és boldog azzal ami van. Az, hogy X vagy Y kövérebb mint te, az nem fog téged előre vinni, attól nem leszel se karcsúbb, se soványabb, és ha fogyni akarsz, akkor csakis magaddal kell foglalkoznod, sem X-el, sem Y-nal, csakis magaddal. Ezt egy percig se felejtsd el. Csakis saját magaddal mérd össze magad.
Légy őszinte önmagadhoz és ha tényleg fogyni készülsz, akkor nyitott szemmel nézz a tükörbe vagy a fényképekre és akkor látni fogod a valóságot. Nem kell elismerned senki előtt a valóságot, ez a te magánügyed, de magadhoz légy őszinte. Ha látod a valóságot, akkor tudod, hogy hol kell változtatni. Ha becsapod saját magadat is akkor semmi értelme.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon nagy igazság amit írtál ,minden szóval egyetértek :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mindennapok, örülök, hogy te is így látod!

    VálaszTörlés