2011. július 19., kedd

Holnaptól, hétfőtől, elsejétől stb.


Ha annyi 1 euróm lenne, ahányszor ezeket a szavakat hallottam, akár egy repjegyet is vehetnék. Ezekkel a szavakkal valójában nem lenne gond, ha azok akik kimondják, komolyan is gondolnák. Tisztelet a kivételnek, de sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy ezen fogadalmak nagy része tiszavirág életű. Miért? Mert valószínű, hogy még nincsenek felkészülve a feladatra, vagy nem akarják igazán, pontosabban még mindig jobban akarják az evést, a régi életmódot, mint az újat ami, mint tudjuk, sok lemondással és erőfeszítéssel jár.
Én most a saját nevemben beszélek, a saját véleményem fogom kifejteni. Minek várni holnapig, hétfőig, elsejéig? Minek tenni még a meglévő kilók mellé újakat? Nem lenne könnyebb most azonnal nekilátni és holnap, hétfőn és/vagy elsején már büszkén kijelenteni, hogy lement x dkg/kg a kilókból?
Szerintem minden percért, minden óráért, napért kár. Minden nap le lehet adni pár dekát, és ha mégsem, akkor legalább elő lehet készülni fejben a feladatra. Minden egyes nap lehet tenni valamit, amivel segíteni lehet az előrehaladást a cél felé.
Magam hozom fel példának, mégpedig negatív példának. Én nem a fogyókúrával csináltam ezt, hanem a cigarettázással. Mivel függőségről van szó, pszichológiai szempontból ez ugyan az. Az emberi akaraterőről (vagy annak hiányáról) van szó minden esetben, mindegy, hogy miről kell lemondani. Hányszor mondogattam én is, hogy majd hétfőtől, elsejétől lemondok a cigarettázásról. Sőt, azt is mondtam (nem is egyszer), hogy le tudnék mondani bármelyik percben. Többször abbahagytam a dohányzást, aztán fél év/egy év után ismét rágyújtottam. Sosem voltam nagy dohányos, de mint tudjuk, minden egyes elszívott cigaretta árt, sőt, még a passzív dohányzás is. Most már kb. két éve nem dohányzom, és szerintem sosem fogok rágyújtani. És úgy, ahogy minden egyes elszívott cigaretta árt, bizony az évekig magunkon cipelt kilók is megviselik a szervezetet.
A cigaretta, drog, alkohol stb. okozta károkat a szervezetből eltüntetni nem lehet. A kilók is okozhatnak maradandó károkat (vérnyomás, cukorbetegség stb.), tehát minden napért kár.
Ezt az inget az vegye magára, akinek tényleg inge. Én felvettem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése