2011. július 28., csütörtök

Hogyan tovább?

Na ez a nagy kérdés!! Szerencsére kitalálták az internetet és ma már elég beírni a keresőbe azt, amit szeretnék és másodpercek alatt több millió weboldalt hoz ki nekünk. Én most próbából a google.hu-ba beírtam, hogy „fogyókúra „és ezt kaptam: „Nagyjából 7.870.000 találat (0,20 másodperc)”. Ömlik felénk az információ. Ez jó is egyrészt, de ugyanakkor rossz is. Miért? Mert tudni kell okosan kiválasztani a jó és hasznos információt.
Munkám során volt alkalmam másokat is betanítani és mindig azon az elven voltam, hogy, ha megmagyarázom neki, hogy miért, akkor önállóan fog tudni gondolkozni és dönteni, és így megtalálja a helyes megoldást. Ha csak azt mutatom meg neki, hogy mit hova írjon, akkor gépiesen fog reagálni és amikor megváltozik a nyomtatvány, akkor megakad, nem tudja mit hova kell írni. Ez egy példa, de a fogyással és a hízással is így van.
Mivel én csak most találkoztam először a hízás fogalommal, bizonyára szegényes volt az információkészletem e téren. Ahelyett, hogy valamilyen csoda fogyókúrának nekifogtam volna, inkább azt kerestem, hogy miért hízik valaki, mi az oka a súlygyarapodásnak? Mondanom sem kell, hogy a sok infó közül nekem is ki kellett választanom a jót, a hitelest. Ezt téve sok fórumon megfordultam, sok emberrel beszéltem, és sajnos azt tapasztaltam, hogy a tudatlanság óriási méreteket ölt, hajlamosak vagyunk a rövidítést keresni, és azonnali eredményt várni, kipróbálni bármit csak azért, mert valaki azt mondta, hogy az neki vagy a valakijének bevált. Erről most készítek egy anyagot, amit hamarosan közzé is teszek.

Nos, én akkor azt mondtam, hogy, ha megtudom miért hízik az ember, akkor tudni fogom, hogy hogyan tegyek ellene, és mivel nem csak a fogyás érdekel, hanem az egészséges életmód, így nagyon sok mindent kellett megtanulnom.
Sajnos hajlamosak vagyunk sodródni az árral, nem tervezni előre, hanem „majd lesz valahogy” alapon étkezni és élni. Előre megtervezni mindent nem lehet, de azért „ahogy esik úgy suppan” módra sem tanácsos élni a napjainkat.
Szerény véleményem még mindig az, hogy, ha tudjuk melyik élelmiszer mit jelent a szervezetnek, akkor ki tudjuk választani azt, ami jó nekünk.
Most nem fogok előadást tartani erről, de kiválasztottam nektek Dr. Ládi Szabolcs előadását a helyes táplálkozás élettani hatásairól. Sok hasznos információ van benne, ami segít eligazodni ebben a labirintusban.  Az első videóban a betegségekről is beszél, de ugorjátok át, mert fontos. A harmadikban nagyon lényeges információkat oszt meg velünk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése