2011. július 31., vasárnap

Eredményt elérni, de azonnal – 3 rész

Valaki nyitott egy topikot itt, „Hogyan fogyjunk 13 nap alatt 10 kilót?” ezzel a címmel és mellé tette ezt is: „2007 májusában úgy döntöttem, hogy lefogyok 30-40 nap alatt 15-20 kg-t, ez a blog erről a küzdelemről szól.” Azt mondja, hogy az édesanyja és az exbarátnője sikeresen „abszolválta” a fogyókúraprogramot, de ő egyszer sem szól hozzá a témához. Nagyon úgy néz ki, hogy nem is fogott neki a kúrának, csak a népet akarta szóra bírni.
Ehhez van 150 hsz. Én kivonatoltam nektek a lényeget, volt olyan, amit egészben idéztem, és némelyik hsz-hez zárójelben hozzáfűztem a saját véleményemet is.  Elnézést kérek az idézetekben előforduló helyesírási hibákért.
  • 2-es hsz – A férje ezzel fogyott, 20 kilónál tart, de már többször megcsinálta (Azt nem írja, hogy mennyiről indult, se azt, hogy utána mennyit hízott vissza)
  • 3-as hsz – Sosem kávézott, ha nem reggelizik, akkor 12 körül elájul, inkább elmegy futni este és lassabban fogy le. (Helyes, okosan gondolkozik)
  • 4-es hsz (a 2-es hsz írója) – Nem szereti a kávét, és szolidaritásból fogyózott a férjével, de egy dekát sem fogyott. „A magyarázat egyszerű, mindenki annyit fogy egyszerre ezzel a módszerrel, amennyi feleslege van. Ki lehet számolni egy kalkulátorral, hogy van-e feleslege az embernek. Az okos számoló izé szerint rajtam nincsen felesleg, ezért nem is ment le semmi. (szerintem viszont van feleslegem, de én a zöldséget hússal típusú diétával + mozgással tudok fogyni). Tehát ez a módszer is csak bizonyos típusú embereknél sikeres. Kipróbálni megéri.” (Szerintem szolidaritásból nem fogyózni kell vele, főleg nem ilyen drasztikus kúrával, hanem segíteni, mellette állni és biztatni különböző módszerekkel


  • 5-ös hsz (2-es, 4-es írója ismét) – A barátnője írta, hogy elérte a 18 éves kori álomsúlyát, ezzel a diétával. (A kérdés az, hogy meg is tudja tartani? De ez itt nem derül ki.)
  • 6-os hsz – Végigcsinálta ezt a fogyókúrát a múlt évben. Egyszer tavasszal -8kg, egyszer ősszel -7kg. Fontos, hogy először agyban döntsük el és akarjuk, hogy lefogyjunk! Rá kell állítanunk magunkat! Ha ez megvan, akkor indulhat a 13 nap! Tényleg kemény, de ki lehet bírni! (Igen, ezzel egyetértek, hogy agyban dől el minden, erről majd lesz egy külön bejegyzés is. Itt sem derül ki, hogy visszahízta a leadott kilókat és ősszel ugyan azokat adta le, vagy nem, és újabb kilókat adott le?)
  • 8-as hsz – A második napnál tart, már többször nekifutott, de most végre elkezdte, étvágycsökkentő tapasszal együtt. 6 gyereke van, 7 évig szoptatott megállás nélkül, az anyagcseréje borzasztóan lassú.
  • 10-es hsz – Eddig jól bírja (második nap), bár tegnap délután szédelgett kicsit, hasmarsa volt, és hangosan korgott a gyomra ! Mellesleg cukorbeteg, így a feje igencsak fáj a szénhidrát szinte teljes megvonásától, dehát ez minden ilyen diétánál normális! Szóval a lelkesedése töretlen! Jó lenne, ha lenne vki aki vele párhuzamosan csinálja! Kiváncsi lenne, más hogyan bírja? (Ez a hsz nagyon megdöbbentett. Köztudott, hogy a cukorbetegeknek a vércukor szintet egyenletesen tartani kell, mert pont a kilengések okozzák a gondot. Nem tudom a hölgy milyen típusú cukorbeteg, de azt tudom, hogy ha a cukorbeteg nem eszik és beveszi/beadja az inzulint, akkor nagy gond lesz. Sajnos nekem már volt „szerencsém” rosszullétes cukorbetegnek 45-ös vércukrot mérni, aki az ájulás és a kóma határán volt. Szerencsére ilyen helyzetekben mindig van annyi lélekjelenlétem, hogy nem habozok. Akkor mértem először vércukrot, de megtettem. Azóta hordom a kockacukrot a táskámban, akkor is az mentett meg. Visszatérve a hölgyre: kíváncsi lennék mit szólna az orvosa a kúrához.)
  • 11-es hsz – Ma volt a 2. napja. de este eszek egy kis almát mert enélkül ha csak vizet ivott, nagyon fájt a hasa és nem tudtam aludni. Reméli így is hatásos lesz.
  • 12-es hsz – Tegnap kezdte el, nagyon jó lett ez a nap. Már januárban ezt (először) megcsinálta és 7 kg-ot fogyott. Ha mindent úgy csinál az ember, ahogy le van írva akkor hatásos lesz. A csirkehús nem helyettesítheti a marhahúst, más hatást vált ki a szervezetből. (Itt sem derült ki, hogy visszahízta-e a kilókat?)
  • 13-as hsz (a 110-es hsz írója, a cukorbeteg hölgy) A 9-ik napnál tart. A 3. és a 7. napot, abszolút krízisként élte meg, de a 8-ik nap is voltak este gondjai. Most a 9-ik napon úgy 4-5 kilóval kevesebb. A hasmars elmúlt az 5-ik nap után. Ideges, pedig általában jókedvű. Szerinte a világon az összes ember legfőbb témája, csak az ételek körül forog! Tulajdonképpen nem csoda, a különbség csak az, hogy ők arról beszélnek mit esznek, ő meg arról, hogy mit nem eszik! Szerinte egy dolog vitathatatlan, a fogyás látszik rajta, és egyértelműen zsírban és nemcsak vízben lett szegényebb! Ő mindent pontosan betart, a kedvence a gyümölcs, de a marhahústól üresen már rosszul van. Szerinte talán a 15 dekát ha megeszik, nemhogy a 25-öt! A zellert imádja, de most már az sem megy, és a grillcsirkének sem tud örülni! Tegnap majdnem megdőlt este! Úgy érezte, meghal egy szelet marhapárizsiért, vagy normális főtt ételért! Nem egyszerű, de nem lehet ilyen puhány! Pár nap alatt nem lehet lefogyni, amit évek alatt szedtünk fel! Aztán megkérdezi a 12-es hsz íróját, hogy január óta, mennyi jött vissza a súlyából és eszik-e azóta mindent? Saját bevallása szerint ő egy csinos, dekoratív, nagyon nőies nő, boldog kapcsolatban, de evvel mindig küszködik. Nem csak az esztétikai ok zavarja, hanem cukorbeteg és magas a vérnyomása. Csak erre próbál koncentrálni, de nagyon nehezen bírja! (Válasz a kérdésére a 12-es hsz írójától nem érkezett. Emellett a szegényes étrend mellett egy cukorbetegnek 5 napig hasmenése legyen, az kész öngyilkosság. Én nem tudom megérteni. Megint csak azt tudom mondani, hogy kíváncsi vagyok mit szól ehhez a diabetológusa, de szerintem meg sem mondta neki.)
  • 14-es hsz (a 11-es hsz írója ismét) – Végigcsinálta, de a végén már nagyon durva volt , már unta a kajákat. Azóta is figyel arra hogy mit eszik és nem hízta vissza. Iszik almaecetet minden étkezés előtt. kb naponta háromszor. Megpróbál inkább almát enni egy szelet csoki helyett. 77-ről lefogyott 70-re, de tornázott is. (Ez az első hozzászóló, aki azt írja, hogy nem hízta vissza, de ha azt vesszük, hogy ezt a kúra után kb. 9 napra rá írja, akkor még szerintem nem lehet hitelesnek venni. Ezen kívül pedig meddig lehet napi háromszor almaecetet inni?)
  • 15-ös hsz – Hasonló fogyit csinált végig, csak az reggelire engedett 1 zsömlét is a kávéhoz, egyébként a főzött kávét utálja de megitta. Vega, így néha sajtot evett a hús helyett vagy semmit. De így is hatásos volt. 1 hét alatt 4 kg. Utána saját étrend és torna mellett 1 kg-ot fogyott hetente. Sajna ez már sok évvel ezelőtt volt és azóta vissza hízta. 2 évente meg kellene csinálni. Most megint fogyni akar de végleg, csak olyan nehéz. Marad a zsömlés verziónál. (Ha saját étrend és torna mellett 1 kg-ot fogyott hetente, akkor mégis okos volt, mert ki tudta számolni, hogy mi a jó. Kis odafigyeléssel meg lehetett volna tartani és nem kellene minden 2 évben fogyizni.)
  • 17-es hsz – Most szeretné elkezdeni csak fél, hogy nem bírja ki, mert ha nem eszik rosszul lesz az éhségtől.
  • 18-as hsz – Van egy 2 hónapos babája akit szoptat. „Szerintetek belevágjak? – kérdezi. Neki azért szimpatikus mert mindent lehet enni, mértékkel de benne van minden ami egy kibabának kell. (Tényleg így lenne? És 2 hónapos szoptatós anyukának szabad lenne fogyókúrázni? Orvos helyett megkérdezi a közönséget.)
  • 20-as hsz – ár többször végig csinálta és ennek köszönheti, hogy 96 kilóról végül sikerült elérnie a 73 kilós súlyt. Bevallja nem egyszerű. És aki azt gondolja, hogy a 13 nap után minden mehet úgy ahogy régen volt, az bizony sajnos nagyot téved. Nincs az a fogyókúra, ami abbahagyása után ne jönnének vissza a kilók. Ezen csakis egy dolog segíthet. Egészséges étrend, és mozgás!!!
  • Sajnos ő is beleesett abba a hibába, hogy abbahagyta a mozgást. 4 hónap alatt 13 kilót sikerült híznia, maga sem tudja miért. Emiatt kezdte el újra a 13 napos diétát. Ezt a 9-ik napon írta, és az első mérésnél -8kg volt. Továbbá tanácsokat osztogat a diéta idejére, amit én nem fogok ide kiírni, de ezek közül egyet mégis kiírok: neki sajnos elég kellemetlen szájszagot okoz a diéta, így érdemes rágózni. Nem kell félni, hogy tiltják, semmi mellékhatása nincs. (A fogyásra lehet, de köztudott, hogy a rágás beindítja az emésztési folyamatot és a rágózás még jobban fokozhatja az éhségérzetet, mivel a gyomornak nincs mit emésztenie.)
  • 21-es hsz – Szerinte ez a legjobb fogyókúra amit eddig kipróbált. 70kg volt és most 57kg. Most sokkal jobban érzi magát mint az előtt. Reméli ezt a súlyt meg is fogja tartani. (Mi is reméljük.)
  • 26-os hsz – Túl van a 13-ik napon, neki nem volt annyira nehéz, 7,5kg ment le róla, most folytatja tovább, az 55kg-ot el szeretné érni, szóval még 7 kilot le kell adnia, mindenkinek ajánlja, mert nagyon jó. (Ha így folytatja az azt jelenti, hogy 26 nap alatt 15 kiló, ami megint kész anyagyilkosság, szerintem.)
  • 38-as hsz – Egész életében a fogyókúrával küszködött, második napnál tart és nem tagadja, volt olyan órája amikor érezte, hogy beszédül az éhségtől, de kitart.
  • 42-es hsz – Semennyit sem fogyott pedig végigcsinálta, pár hét alatt kövérebb lett.
  • 43-as hsz (a 11 és 14-es hsz írója, olvassatok vissza mert megéri) – Ő sem fogyott ettől a programtól csak jobban vert a szíve a kávétól. (Ez az első hozzászóló, aki azt írja, hogy nem hízta vissza, de ha azt vesszük, hogy ezt a kúra után kb. 9 napra rá írja, akkor még szerintem nem lehet hitelesnek venni. Ezen kívül pedig meddig lehet napi háromszor almaecetet inni? Ezt írtam akkor és íme, 10 hónapra rá bevallja, hogy nem fogyott.)
  • 56-os hsz - A 8-ik napja és igen nehezen bírja már. Idáig 4 kg ment le. Ez szuper csak attól fél, hogy a diéta abbahagyása után 2 hét leforgása alatt visszajön az egész, sőt a duplája.
  • 59-es hsz (az 56-os hsz írója) - Abbahagyta a fogyókúrát, igaz 2 nappal hamarabb, de már jönnek is vissza a kilók. Az ízek hiánya miatt olyan farkaséhséget kaptok, hogy az csak Na – mondja. Szerinte ez a fogyókúra nem ér semmit, ugyanúgy mint a többi. Üzeni: „Hagyjátok abba, mert nagyon egészségkárosító!”
  • 63-as hsz - 14 évesen végigcsinálta, igaz hogy volt mikor a suliban egyáltalán nem tudott figyelni az éhségtől, de megérte. Szerinte kemény, de ha elhatározod, és tudod hogy mit szeretnél elérni akkor biztosan sikerül.
  • 64-es hsz – Ezt teljes egészében idézem: „Hát ennyit erről a fogyókúráról... 3. nap utén felkeltem és remegtek a térdeim fehér voltam mint a fal és puff.....utána unszolásra ettem egy kis műzlit az meg egyből kijött....ettem ebédre egy kis h.levest és elmúlt..ennyit erről a fogyókúráról pedig az elszántság és az akkaraterő megvolt hozzá............inkább maradok annál hogy lassabban menjenek le a kilok ugy is mindjárt vége a nyárnak és a tél erre jó....de legalább nem esem össze úton útfélen :D:D:D De gratula annak akinek sikerült...de nekem túl rohanos az életem hogy végig tudjam csinálni ...talán majd egyszer ”
  • 65-ös hsz - „Én ezt akúrát novemberben csináltam végig:-8 kg!De mindent pontosan be kell tartani.Pár hónap múlva újra próbálkoztam,de csaltam,ezt nem szabad!Így is lement 2 kiló.Így lettem 75-ből 65 kilós.Látványos.És rendszeresen mozogni kell.Sokat.Ha lehet minden nap.Én októbertől hetente 2x mélyizomtornára járok.a fentmaradó napokon szobabicikliztem 50 km-t.Júniusban abbahagytam,nyáron buliztunk,nyaralás alatt zabáltunk jó kalóriadúsakat.+5 kg! Most 30-án újrakezdem és sikerülni fog!”
  • 79-es hsz – „Üdv! Sikerült. Meg vagyok elégedve. 13 nap -10,2kg A folytátás sokkal rosszabb. Olyan lettem mint egy "visszaeső börtöntöltelék". Nem merek normálisan enni. Ki monja meg ezután, hogy mit egyek?!”
  • 86-os hsz - „ Sziasztok! Én 1 hétig csináltam és 8 kg ment le.Nagyon elégedett voltam ,de sajnos azóta eltelt 3 hónap és 4 kg visszajött. Most majd újra elkezdem és megpróbálom végigcsinálni. Sok sikert mindenkinek!”
  • 90-es hsz - „Sziasztok Nekem ez volt a 6.napom. A tegnapi napi teljesen jól ment az egész. Igaz, rosszullétek,hangos gyomorkorgások,szédülések,gyengeség...stb követték egymást, de tényleg jól ment. Ám tegnap felfordult a gyomrom a marhahústól estére.Vétkeztem,tésztát, almát ettem... Valahogy muszájnak éreztem,mert nagyon rosszul voltam. Szédültem, forgott a világ velem.Ma folytattam tovább,mintha nem lettem volna "rossz". Szerintetek jó ez így? Vagy jól elszúrtam?A marhahúst nem fogom tovább bírni...tényleg nem. Segítsetek, elrontottam, vagy csináljam tovább? Elég nagy súlyfelesleg van rajtam. :(
  • Köszönöm előre is!”
  • 118-as hsz. – Elég durván beszól, azt olvassátok el eredetiben, én ide nem teszem ki.
  • 119- es hsz – Visszavág a 118-asnak.
  • 120-as hsz – Visszavág a 119-esnek.
  • 121-es hsz – Beszól mindenkinek.
  • 124-es hsz – Elkezdi. Egy év alatt 25 kilót hízott. (Nem lenne jobb egy kivizsgálás és elgondolkodni azon, hogy mi lehet az oka?)
  • 125-ös hsz- 15 kg súlyfölösleg van, két hét múlva mennek nyaralni és jó lenne leadni belőle. (Ez egy klasszikus eset, akkor ébredünk fel, amikor elő kell venni a fürdőruhát. Én nem hiszem, hogy így sikeres és tartós eredményt fog tudni elérni. Max lead pár kilót, aztán a nyaralás alatt dupláján visszaszedi. Bár ne lenne igazam.)
  • 128-as hsz – Másodszor csinálja, először 12 kilót, most 8 kilót fogyott. Beismeri, hogy talán nem lenne erre szükség, ha jobban odafigyelne az étkezésre. Jókat főz, szeret enni, nem eszik sokat és mégis hízik. Augusztusban írja, hogy januárban csinálta végig és már visszajött. (Utazás a fogyás és a hízás között. Nem lenne jobb odafigyelni inkább, hogy ne jöjjön vissza?)
  • 129-es hsz (a 2-es, 4-es és 5-ös hsz írója) – Ezt idézem: „A diéta lényege, hogy mindenki annyit fogy tőle, amennyi feleslege van! :)) Én már haromszor csináltam végig a férjem miatt. A férjem minden alkalommal napi egy kilót fogyott vele, én meg???? Nos idén volt az első év, hogy fogytam 3-4 kilót. Azért a hezitálás, mert az utolsó napon valamiért 1 kilóval több voltam, mint az előzőn. De mindegy. Nekem a súlykalkurátorok szerint nincs feleslegem, viszont én tudom, hogy van rajtam még mindig 5 kiló felesleg. De ez inkább hiúság, mint valós tény. Tehát elvileg egy dekát sem kellett volna fogynom, és most végre sikerült. … Aki 60 kiló körül mozog most, nem valószínű, hogy 8-10 kilót fogyna vele. Két, három, esetleg négy kilót leadhat. ” (Én ezt a hölgyet nem értem. Már harmadszor csinálja végig szolidaritásból, annak ellenére, hogy nincs súlyfölöslege. Én nem értem miért csinálja. Ezen kívül ilyen kijelentéseket tenni, hogy aki most 60 kiló az két, három, esetleg négy kilót fogyna … ezt mire alapozza, amikor minden fogyás esetfüggő?)
  • 130-as hsz – Ezt idézem: „SZiasztok ! Gondoltam mivel szülés után vagyok most már 9 hónappal, ezért elkezdhetem levetni magamról a "melegitőt" :) ... Nem sok, mindössze 5 kg-ot szerettem volna fogyni... Mindent lépésről lépésre betartottam, volt amikor még annyit sem ettem , mert este már nem kivántam a kaját .. Ez mát inkább csak a vége felé volt .. 62,7 kg -ról indultam , sikeresen lementem egészen 59,3 kg -ig ... Nem sok , de nekem elég volt , mert nagyon jól éreztem igy magam ... A fogyi után eltelt 1 hét és a kg -ok szépen , de biztosan visszajöttek ... Most újra 62,x kg vagyok . Soha többet nem szed rá , de még magam sem szedem rá ilyen diétára . Nekem ez csak annyira volt gond , hogy ájuldoztam, a családtól kaptam a lecseszéseket , de amúgy semmit sem ér .. HA valaki elkezd a diéta után enni , nem eszem hülyeségeket , semmi csoki, vagy nyalánkság , csak amit főzök ... abból sem sokat ... Egy ismerősöm lefogyott jó pár kg -ot , de akupunktúrás kezeléssel és ennek már jó pár éve . Mellette nem kellett koplalnia és most is azt eszi , amit életében mindig , egészséges de mégis finom kajákat . Úgy döntöttem kipróbálom azt és ilyen gyors diétáknak pedig soha többet nem dőlök be ...”
  • 135-ös hsz - „a második napomnak van vége, és eddig mind a két nap ettem gyümölcsöt, az nagy baj? plusz egyszer a húshoz párolt káposztát, és egy pici sóskát, ezektől ugye még nem lesz sikertelen a diétám? ha tudtok, légyszi válaszoljatok köszi joéjt”
  • 136-os hsz - „Szia Niki! Nos....nem tudom,hogy így is ugyanúgy fog-e működni a diéta. Ne nagyon változtasd meg a menüt. Én erre egy példát tudok. Édesanyám is végigcsinálta nemrég másodszorra, igaz,neki nem volt túl nagy feleslege. Ő is evett ezt-azt mellé. Nem nagy dolgokat, de például a marhahúshoz pici zöldség becsusszant... A diéta háromnegyedénél így visszajött 2 kiló...és így csupán csak 2 kiló mínusszal zárta a 13 napot. Nem volt megelégedve...sajnálta,hogy kicsit elszúrta. Megcsinálta ő is majdnem 2 éve először,akkor is ennyi volt a súlyfeleslege,csak akkor 5 kiló mínusza lett...akkor nagyon örült. Próbáld meg szerintem betartani. Látom, Te is ugyanannál a napnál tartasz, hogy bírod? Tapasztalatok? Sok sikert és kitartást!”
  • 137-es hsz - „köszi a választ, hát nehezen bírom, fél7kor kelek, suli, van hogy 5re érek haza, néha ettem 1-1 almát, hogy ne ájuljak el... nincsen vmi nagy súlyfeleslegem (173 cm és 62kg), inkább csak hiúság az egész, de nem adom fel, eddig semmi változást nem észleltem, csak az emésztésem nem működik:D sok sikert neked is, remélem kitartasz pussz” (Szomorú)
  • 138-as hsz - „12 éves vagyok, 166 cm, és 74 kg. 8 kg-t kéne fogynom legalább. Szombaton akarom kezdeni a diétát. Még valaki?” (Ez még szomorúbb, 12 éves gyerek ilyen diétát elkezdjen …)
Az én véleményem: nem szeretnék senkit megsérteni, de itt több a negatív vélemény és a visszaeső. Nem lenne jobb természetes és nem ilyen kegyetlen módszerrel lefogyni és tartani is az elért súlyt?
Mindenki eldönti melyik tat választja majd, de szerintem a gyors fogyókúra nem a legjobb út.

2 megjegyzés: