2011. július 31., vasárnap

Eredményt elérni, de azonnal – 2 rész

Az első részben bemutattam az étrendet, most a Gyakori kérdéseket szeretném átnézni, amit magyarázatként szolgáltattak a diétához.

Az egyik gyakori kérdés az volt, hogy el lehet hagyni a kávét? Erre a válasz az volt, hogy a koffein gyorsítja az anyagcserét, serkenti a vese működését és ezért nem tanácsos elhagyni. Ez igaz, sokan isszák akár cukor nélkül is, épp ezért, de a kávé üres gyomorra nem a legjobb megoldás, rágja a gyomrot és felkorbácsolja a gyomoridegeket, és bizony 3 napig csak kávé van reggelire 1 kockacukorral.
Egy másik gyakori kérdés az volt, hogy lehet-e több mint egy kávét inni? Lehet, de cukor és édesítő nélkül. Meg lehet inni így is, én is próbáltam, de még jobban rágja a gyomrot, és ha a gyomor amúgy is üres, mert alig kap enni, akkor bizony nem kellemes.
Tovább kiderül, hogy a marhát lehet csirkével helyettesíteni, de nem váltva, hanem vagy – vagy.
A zeller elhagyható, ha a kúra ideje alatt napi 2 alkalommal csalánteát iszik a fogyizó. 3 nap kell zellert enni, a 3-ik nap, a 8-ik nap és a 10-ik nap. Szóval aki nem eszi a zellert annak az egész kúra alatt napi 1 csalánteát kell innia. Én szoktam néha csalánteát inni, de nagyon vízhajtó, ezt saját tapasztalatból mondom. Én csak akkor iszom, amikor tudom, hogy van lehetőségem a toalett korlátlan használatára. Ezen kívül azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a zeller mégiscsak tartalmaz valami vitamint és egyéb fontos anyagokat, míg a csalántea szerintem ezeket nem pótolja.
Arra a kérdésre, hogy fogyasztható-e gyógytea a kúra alatt … persze, hogy fogyasztható, sőt, ajánlanak is egyet (ami most nem elérhető).
Megtudhatjuk aztán, hogy ajánlatos vitamint is szedni és azt is, hogy étvágycsökkentő tabletta nélkül is garantált a siker, DE a csökkent táplálékbevitel miatt igencsak éhesek leszünk és ezért sokan a harmadik, negyedik napon feladják. Ezért ők ajánlanak egy csodaszert, aminek a nevét itt nem vagyok hajlandó megemlíteni. Ez minden problémát megold: csökkenti az éhségérzetet, az édességek utáni vágyat, energizál, és gátolja a zsírok lerakodását. Nos, a kúra alatt alig eszik a fogyis olyat, ami zsíros és ami már lerakódott, az már le van rakódva. Árat és telefonszámot is adnak. Most jó leszek és ehhez nem fűzök semmi kommentárt, vonja le mindenki a következtetéseket.
A második oldalon a kiegyensúlyozott táplálkozásról kínál információt, és kalóriatáblázatot.
Nem szükséges mozogni a fogyókúra alatt, de külön gratulálnak annak, akinek jut energiája a mozgásra is. Hát … inkább nem szólok semmit. Abból a kevés kalóriából sporttal elégetni …
Megmaradnak-e a leadott kilók? Az első néhány napban visszajön 0,5 – 1 kiló, fogyás mértékétől függően, de aztán a többi megmarad. A szakemberek többsége egyetért abban, hogy ideálisnak a heti 0,5 kg fogyás tekinthető, ezt is elismerik, DE, szerintük sokan vannak azok, akik hosszú távon nem képesek kitartani. Aztán megmagyarázza a jojo-effektust ami, ha normális életmódot folytatunk (kalóriaszámban és vitaminokban megfelelő táplálkozás, a felborult anyagcsere-folyamatok normalizálása) nem fog bekövetkezni. A kúra nem az izmokat lebontva vagy folyadék kiürítéssel fogyaszt, hanem egy állati eredetű fehérje alapú kúra, ami az izmokat táplálja, normalizálja a felborult anyagcsere-folyamatokat is és nem fog bekövetkezni az a csúnya jojo-effektus.
Van egy „Hogyan fogjunk hozzá” link is, ahol okos tanácsokat adnak, de nagyon általánosak.

Összefoglalva: nem szeretnék senkit megsérteni, de nem lenne jobb, ha megtanítanák az embereknek az, hogy hogyan működik a szervezet, hogy mi hizlal és miért? Nem lenne jobb elmagyarázni, hogy a napi mozgás mindenképp szükséges, nem csak a fogyásért, hanem az egészség szempontjából is lényeges? Nem lenne jobb rászoktatni az embereket az egészséges életmódra, amit hosszú távon be lehet tartani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése