2011. július 29., péntek

Eredményt elérni, de azonnal – 1 rész

Ez egy két részes téma, mert nagyon sok dolog van, amit érinteni szeretnék.

Igen, fura a megfogalmazás, de sajnos igaz. Ezt szeretnék mindannyian: eredményt elérni de azonnal!! És nem is akármilyen eredményt akarunk, hanem sok kilót leadni a legrövidebb idő alatt. Ilyenkor mit teszünk? Kinézzük azt a fogyókúra vagy diéta receptet, ami a legtöbb fogyást ígéri a legrövidebb idő alatt. Én is rákerestem a világhálón és a sok ezer/millió közül kiválasztottam egyet példának, ami 13 nap alatt 8 kiló fogyást ígér (írd be a keresőbe és rengeted helyen megtalálod). Továbbá van hozzá magyarázat és mintegy 150 hozzáaszólás is. Álmodni sem lehetett volna jobb anyagot ehhez a tanulmányhoz, ezért nyugodtan mondhatom, hogy szerencsém volt, hogy rátaláltam. Ebben a részben a receptet elemzem, ami hozzá jár, aztán pedig következik a  Gyakori Kérdések, és a 150 hozzászólás kielemzése egy másik bejegyzésben. 

1. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor (kb. 24 kcal)
Ebéd: 2 kemény tojás (2×68 kcal = 136 kcal)
Vacsora: 1 nagy szelet marhahús (250 gramm) olajjal (pl. extra szűz olívaolaj, egyéb hidegen préselt olajok) és citrommal ízesítve (2,5×249 kcal = 612,5 kcal, olaj nélkül)
Első nap összesen 772,5 kcal, amiből 24 kcal üres kalória.



2. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor (kb. 24 kcal)
Ebéd: 1 nagy szelet sovány sonka (8-10 db előszeletelt) (1,5×131 kcal = 196,5 kcal) 1 bögre natúr joghurt (150 Kcal)
Vacsora: 1 nagy szelet marhahús (250 gramm) olajjal és citrommal ízesítve (2,5×249 kcal = 612,5 kcal, olaj nélkül)
Második nap összese 983 kcal, amiből 24 kcal üres kalória.

3. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor
Ebéd: 2 kemény tojás, 1 nagy szelet sovány sonka (8-10 db előszeletelt), saláta (vegyes saláta is lehet, de natúr kell elkészíteni)
Vacsora: főtt zeller, 1 db paradicsom, 1 db gyümölcs

4. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1db kockacukor, 1 vékony szelet pirítós (üresen)
Ebéd: 1 liter juice (lehet vegyes is, pl. kiváló zsírégető az ananász), 1 bögre natúr joghurt
Vacsora: 1 kemény tojás, 1 reszelt répa, 1 kis adag túró

5. nap
Reggeli: 1 nagy répa reszelve, citrommal ízesítve
Ebéd: 1 nagy szelet főtt tonhal citrommal és kiskanálnyi zsírszegény vajjal ízesítve
Vacsora: 1 nagy szelet marhahús (250 gramm) olajjal és citrommal ízesítve

6. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor, 1 vékony szelet pirítós (üresen)
Ebéd: 2 kemény tojás, 1 db reszelt sárgarépa
Vacsora: grillcsirke (bőr nélkül) olajjal és citrommal ízesítve (A grillcsirke készen vásárolt is lehet, ha lehúzzuk a bőrét, és annyit együnk, amennyi jól esik.)

7. nap
Reggeli: 1 csésze üres tea
Ebéd: semmi!
Vacsora: grillezett bárányhússzelet (250 gramm, ha nincs bárányhús, helyettesíthetjük marhahússal), friss gyümölcssaláta többféle gyümölcsből

8. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor, 1 vékony szelet pirítós (üresen)
Ebéd: 2 kemény tojás, 1 nagy szelet sovány sonka (8-10 db előszeletelt), saláta (natúr)
Vacsora: főtt zeller, 1 db paradicsom, 1 db gyümölcs

9. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor
Ebéd: 1 nagy szelet sovány sonka (8-10 előszeletelt), 1 bögre natúr joghurt
Vacsora: 1 nagy szelet marhahús (250 gramm) olajjal és citrommal ízesítve, 1 gyümölcs

10. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor, 1 vékony szelet pirítós (üresen)
Ebéd: 2 kemény tojás, 1 nagy szelet sovány sonka (8-10 db előszeletelt), saláta (natúr)
Vacsora: főtt zeller, 1 db paradicsom, 1 db gyümölcs

11. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor, 1 vékony szelet pirítós (üresen)
Ebéd: 1 liter juice, 1 bögre natúr joghurt
Vacsora: 1 kemény tojás, 1 reszelt répa, 1 kis adag túró

12. nap
Reggeli: 1 nagy répa lereszelve, citrommal ízesítve
Ebéd: 1 nagy szelet főtt tonhal citrommal és kiskanálnyi zsírszegény vajjal, citrommal ízesítve
Vacsora: 1 nagy szelet marhahús (250 gramm), saláta (natúr), főtt zeller

13. nap
Reggeli: 1 csésze feketekávé, 1 db kockacukor, 1 vékony szelet pirítós (üresen)
Ebéd: 2 db kemény tojás, 1 db reszelt sárgarépa
Vacsora: grillcsirke (bőr nélkül) olajjal és citrommal ízesítve

Azt hiszem nem kell orvosi diplomával rendelkezned ahhoz, hogy rágyere, ez nem diéta, hanem éheztetés. Kiszámítottam az első két nap kalóriakínálatát. Az első nap összesen 772,5 kcal, amiből 24 kcal üres kalória (a cukor), ami mint tápérték, egyenlő a nullával. A második nap összesen 983 kcal-át kínál, amiből 24 kcal üres kalória. A többi nap sem különbözik sokban az első két naptól, sőt, a hetedik nap vacsoráig semmit sem ehetsz. A lényeg: nincs meg a napi anyagcsere szükséglet sem.
Hogy jobban tudjam szemléltetni az esetet, kiszámítottam az én adataim alapján a saját anyagcsere szükségletemet, abban az esetben, ha lenne rajtam 10 kiló fölösleg. Íme a kép, amit a kalkulátorról készítettem. 



A kalkulátor alján van egy figyelmeztetés is:
„ Figyelem! Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele, és több mint heti 1 kg fogyás célkitűzése nem javasolt!
Egészségét és fizikai kondícióját jobban szolgálja, ha – heti kb. fél kilogramm fogyás eléréséhez – energia bevitelét csak napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással váltja ki!” 
Forrás: http://orvosilexikon.hu/wrap.php?file=dcc.html

Ha elvégzek egy számítást, vagyis kivonom az anyagcsere szükségletből a csökkentés mértékét, akkor ezt kapom: 1479,2 kcal – 675,04 kcal = 804,16 kcal. Tehát majdnem annyi, mint amit a diéta kínál. Jogos a kérdés, hogy akkor miért ellenzem?
Nos, egyáltalán nem mindegy, hogy bevisszük a szervezetbe azt a szükséges 1479,2 kcal-át naponta, és ledolgozzuk az ajánlott 675,04 kcal-át, vagy be sem visszük, ezzel veszélyeztetjük az egészségünket és a szervezetünket annyira kiéheztetjük, hogy amint több kalóriát kezdünk bevinni, a szervezet azonnal elkezd raktározni és visszahízzunk azt, amit keserves koplalással leadtunk, vagy akár dupláját is.
A következő bejegyzésben bemutatom a hozzászólásokat/tapasztalatokat is, ami igazán tanulságos.

2 megjegyzés:

  1. :))) akkor csak nagyon csendben jegyzem meg, hogy én ezt a diétát háromszor végig csináltam, és annyira nem volt gáz, nem éheztem, bár az tény, hogy kemény. :)

    Nekem a két hét alatt olyan 6 kg körül ment le mindkétszer. Csak aztán terhes lettem, így bőven vissza is jött. :D

    VálaszTörlés
  2. De remélem többet nem csinálod! :)

    VálaszTörlés